ALUPROF z drugim wydaniem albumu trendów. AluBOOK "Green Zone" już dostępny online



ALUPROF wydał drugi numer albumu trendów AluBOOK. W wydaniu „Green Zone” eksperci, architekci i naukowcy pochylają się nad ideą tzw. zielonego budownictwa, chcąc jednocześnie przybliżyć najbardziej prestiżowe i przełomowe realizacje green building w Polsce. Wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom, jakie przyniosła ze sobą I połowa 2020 roku, firma udostępnia najnowsze wydanie w formie online.

Trendy w architekturze

AluBOOK to nowatorskie wydawnictwo, którego celem jest promowanie trendów, nowoczesnych realizacji i ważnych twórców w dziedzinie architektury oraz budownictwa. Tematem głównym bieżącego wydania jest ekologia w budownictwie – zarówno tym komercyjnym, jak i mieszkaniowym oraz rezydencjalnym. Na łamach AluBOOKa „Green Zone” wypowiedzieli się znamienici eksperci m.in. Przemo Łukasik z Medusa Group, Zbigniew Maćków z Maćków Pracownia Projektowa, Piotr Jasiński z Cavatina Holding, Dorota Szlachcic z ArC2 Fabryka Projektowa, dr inż. Marta Weber-Siwirska, prezes Polskiego Stowarzyszenia „Dachy Zielone” czy Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzający PLGBC.

– W dobie szybko postępujących zmian klimatycznych niezwykle ważne jest, abyśmy jeszcze większą wagę przykładali do promocji i wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju i ekologicznego budownictwa. Dotyczy to każdego z etapów istnienia budynku – projektowania, budowania i użytkowania. ALUPROF jako trendsetter i lider na rynku od lat podąża wspomnianą drogą w działalności biznesowej i edukacyjnej – mówi Tomasz Grela, Prezes Zarządu ALUPROF SA.

Wielopłaszczyznowe podejście do zielonego budownictwa

W ramach kontynuacji linii regionalnej z poprzedniego wydania, w AluBOOKu znalazł się rozdział opisujący kluczowe realizacje znajdujące się na Dolnym Śląsku m.in. Sky Tower, Afrykarium czy nowoczesne biurowce Green2Day i Carbon Tower. Część Green is the new black przedstawia trendy z zakresu zielonego budownictwa, których uwzględnianie podczas projektowania jest już nie tylko dobrą praktyką, ale standardem. Czytelnicy będą mieli okazję poznać tajniki realizacji trendsetterskich obiektów, takich jak Posejdon w Szczecinie, Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach, kompleks Alchemia w Gdańsku i Royal Wilanów w Warszawie. W budynkach, zaprojektowanych z myślą o ekologii, zaaranżowano m.in. miejskie oazy, czyli zielone dachy i ogrody wertykalne, przewidziano miejsce dla pasiek oraz zastosowano pionierskie rozwiązania z zakresu energooszczędności.

W AluBOOKu poruszono także ważny z perspektywy zdrowia ludzi i kondycji środowiska temat ekologii w budownictwie jednorodzinnym.

– Budując mądrze i odpowiedzialnie, nie możemy zapominać o sektorze jednorodzinnym. Poza komfortem i estetyką również i tutaj ogromną rolę odgrywa dobór materiałów budowlanych (poddających się recyklingowi) czy dedykowane rozwiązania architektoniczne, dzięki którym udaje się tworzyć designerskie i energooszczędne konstrukcje. Na łamach 2. wydania przedstawiamy m.in. historię domu „Green Line” na Warmii, którego projekt determinuje zielony dach ze wszystkimi swoimi dobrodziejstwami – dodaje Tomasz Grela.

Pasjonaci dobrej architektury oraz aktualnie panujących trendów w budownictwie mogą za darmo zapoznać się z albumem trendów na stronie:
https://aluprof.eu/files/downloads/alubook_aluprof_pl.pdf


ALUPROF SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty S.A. — najnowocześniejszej i najszybciej rozwijającej się firmy w branży aluminiowej w kraju. Intensywne działania za granicą spowodowały, że ALUPROF jest jednocześnie jednym z liderów branży w Europie, dostarczając rozwiązania wysokiej jakości. Spółka, oprócz 5 zakładów w Polsce (Bielsko-Biała, Opole, Goleszów, Ogrodzona i Złotów), posiada 9 oddziałów w Europie i USA i prowadzi ekspansję na kolejne światowe rynki. Firma dostarcza aluminiowe systemy okienno-drzwiowe, bramowe i roletowe. Producent oferuje także nowoczesne systemy fasadowe, przeciwpożarowe, konstrukcje antywłamaniowe oraz energooszczędne rozwiązania stosowane w budownictwie pasywnym.



Aluprof
press box